دانش آموزان در ریاضیات دوره پیش دبستانی این مطالب را می آموزند
مطالبی که پیش نیاز یادگیری کلیه ی دروس ریاضی دوره اول دبستان است. این مطالب عبارتند از:
1. آشنایی با مفهوم کوچکتر و بزرگتر
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را از نظر سایز و اندازه مقایسه نموده و کوچکتر یا بزرگتری را نسبت به هم تشخیص دهد.
2. آشنایی با مفهوم فضایی زیر و رو
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را با یکدیگر مقایسه کند و تشخیص دهد کدامیک روی دیگری و کدامیک زیر دیگری است.
3. آشنایی با مفهوم داخل و بیرون
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را با هم مقایسه کند و تشخیص دهید کدامیل درون یا بیرون دیگری است.
4. آشنایی با اشکال هندسی
در این مبحث دانش آموز با سه شکل اصلی مربع، مستطیل و مثلث آشنا شده است و میتواند با استفاده از این سه شکل، اشکال دیگری را ترسیم کند.
5. آشنایی با مفهوم عدد و شمارش
در این مبحث دانش آموز با مفهوم عدد و شمارش آشنا میشود و میتواند تعداد آن ها را شمرده و بیان کند.
6. آشنایی با تناظر یک به یک
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را ابا هم مقایسه کرده و اشیایی را که مشابه هستند و یا نقطه اشتراک دارند به صورت یکی یکی به هم متصل نماید.
7. آشنایی با مهارت کشیدن انواع خط
در این مبحث دانش آموز میتواند با استفاده از ابزاری چون خط کش، گونیا و نقاله انواع خط را رسم نماید.
8. تشخیص تفاوت ویژگیهای ظاهری
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را با یکدیگر مقایسه نموده و تفاوت آن ها را از یکدیگر از نظر ظاهری بدست آورد.
9. آشنایی با الگویابی
در این مبحث دانش آموز میتواند اشکال را با یکدیرگ مقایسه نموده و در صورت وجود ارتباط بین آنها، آن را شناسایی و الگوی مربوط به ان را تشخیص دهد.
10. مسیریابی، مارپیچ و ترسیم خطوط جهت دار
در این مبحث دانش آموز میتواند در اشکال مختلف خطوط مارپیچ و جهت دار را بصورت مسیریابی ترسیم نموده و اشکال را کامل نماید.
11. تقویت تجسم فضایی
در این مبحث دانش آموز میتواند اشکال مختلف را مشاهده و نمونه ای مانند آن ترسیم نماید.
12. آشنایی با مربع شگفت انگیز برای افزایش دقت و تمرکز
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را مشاهده نموده و در ترسیم آن ها بگونه ای عمل نماید که به سؤالات خواسته شده پاسخ دهد.
13. آشنایی با مفهوم دورتر و نزدیکتر
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را با هم مقایسه و فاصله ی آن ها را از هم تشخیص داده و نزدیکی یا دوری آن ها به هم را تشخیص دهید.
14. آشنایی با مفهوم فضایی راست و چپ
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را با هم مقایسه و تشخیص دهید کدامیک در سمت راست و کدامیک در سمت چپ دیگری قرار دارد.
15. آشنایی با مفهوم عدد 1 و 2 و 3
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را تا عدد 3 شمرده و به همان تعداد شکل ساده تری ترسیم نماید.
16. تشخیص اندازه ی اشیاء بدون استفاده از ابزارهای استاندارد اندازه گیری
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را مشاهده و بدون استفاده از ابزارهی اندازه گیری بلند یا کوتاه بودن شکل نسبت به دیگری تشخیص دهد.
17. آشنایی با دسته بندی
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را مشاهده و اشکال مشابه را تا دسته های سه تایی تشکیل دهد.
18. تشخیص مقداربدون استفاده از ابزارهای استاندارد اندازه گیری
در این مبحث دانش آموز میتواند اشیا و اجسام را با هم مقایسه نموده و بدون استفاده از ابزار اندازه گیری تعداد آن ها را از نظر کمترین و بیشترین تشخیص دهد.
گرنت کاردون : قانون ده برابر چیست؟
قانون ده برابر تنها عاملی است که رسیدن به خواسته هایتان را بیش از آن اندازه که تا به حال قابل تصور می دانستید، تضمین می کند. این قانون می تواند در تمام عرصه های زندگی معنوی، جسمانی، روانی، عاطفی، خانوادگی و مالی) به کارتان بیاید. محور و اساس این قانون این است که آن میزان تلاش و فکری را که برای انجام موفقیت آمیز کارها لازم است، درک کنید. شانستان این است که اگر به زندگی تان نگاه کنید، متوجه می شوید هم کارها و هم استدال لازم برای انجام هر تلاشی جهت رسیدن به نقطه ای را که می توانست همان موفقیت باشد، به صورت خودسرانه ای دست کم گرفته اید. هیچ وقت به هدفی به این دید نگاه نمی کنند که فقط به آن دست پیدا کنند. بلکه در عوض می خواهند در کل آن عرصه، برتری داشته باشند و در این راستا، دست به کارهای غیرمنطقی می زنند. اگر هر کاری را با این ذهنیت انجام دهید تا نتیجه ی بالقوه ای را که ممکن است محقق شود، محدود کنید، در حقيقت، تلاش لازم را برای رسیدن به آن هدف محدود کرده اید.
در ادامه بخوانید : گرنت کاردون : دو بخش اصلی قانون ده برابر کدام اند؟
درباره تیم مدیریت تیمبُرنا
در تلاشیم یا دوران جدیدی در عرصه ی آموزش ایجاد کنیم. هدف رشد فردی با تکیه بر آموزش و تمرین است.
نوشته های بیشتر از تیم مدیریت تیمبُرنا
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.